4-р курсийн оюутан Батдэлгэр,
Мандхай, Долгормаа
Сайн байцгаана уу? оюутан залуусаа! Та нартай багшлах дадлагынхаа талаарх сэтгэгдэлээ хуваалцахыг хүсч байна.
Бид бүгд 2014 оны 9-р сарын 15-с эхлэн 8 долоон хоногийн багшлах дадлагаa БГД-ийн 40-р сургууль, БШУЯ-ны харъяа лаборатори 23-р сургууль дээр хийсэн.
23-р сургууль нь гадаад хэлний гүнзгийрүүлсэн сургалттай сургууль байсан учраас суралцагчдынх нь хэлний мэдлэг чадвар тийм ч муу байгаагүй.
Энэхүү багшлах дадлагаас маш их зүйлүүдийг сурч авсан. Хичээл заахад хамгийн чухал зүйл бол суралцагчидтай зөв боловсон харилцаж, тэднийг ойлгон мөн хичээлээ урьдчилан сайн төлөвлөж суралцагчдын сэдэлжүүлэхүйц сонирхолтой арга барил хэрэглэж хичээлээ заавал илүү үр дүнтэй байх болно.. Түүнчлэн цаг төлөвлөлт бол маш чухал. Суралцагчдын түвшинд нь тохируулан хичээлээ заах нь чухал. 40-р сургуулийн тухайд сурагчдын англи хэлний үндсэн чадварууд (унших, сонсох, ярих болон бичих) нэлээд тааруухан байсан. Тийм болохоор нэлээд идэвхгүй, сонирхолгүй хүүхдүүдийг сэдэлжүүлэхийн тулд багшийн зүгээс нэлээд ур чадвар, мэдлэг шаардаж байсан. Хамгийн гол нь хичээл заахдаа хүүхдийн нас сэтгэхүйд нь тохирсон аргаар хичээлийн үйл ажиллагааг явуулахаас гадна, сурагчдын хэрэгцээ сонирхол дээр тулгуурлаж хичээлийг явуулбал сурагчдыг илүү сэдэлжүүлж анхаарлыг нь төвлөрүүлж чадаж \байсан. Хичээлийг заахдаа төрөл бүрийн сонирхолтой аргаар хичээлийг явуулбал зүгээр. Хамгийн чухал нь багш төвтэй сургалтын аргаар биш сурагч төвтэй сургалтын аргаар хичээлийг явуулах чиг баримжаагаа хадгалах хэрэгтэй. Тиймээс оюутан багш болох хүмүүс одооноос сурагч төвтэй сургалтын арга техникүүдийг нарийн судалж, бэлтгэвэл зохино. Багшийн зүгээс анхаарах бас нэг чухал асуудал бол харилцаа. Багш сурагчидтайгаа зөв боловсон харьцаж, сурагчидтайгаа хэт дотно найзархаг эсвэл хэт хөндий хүйтэн аашилж загнасан биш харин багш гэдэг нэр хүндийг авч явахуйцаар гадаад байдал, харилцааны ёс зүй дээр нарийн анхаарах хэрэгтэй. Бидний сэтгэгдлийг уншиж үзсэн та бүхэнд баярлалаа!
Сайн байцгаана уу? оюутан залуусаа! Та нартай багшлах дадлагынхаа талаарх сэтгэгдэлээ хуваалцахыг хүсч байна.
Бид бүгд 2014 оны 9-р сарын 15-с эхлэн 8 долоон хоногийн багшлах дадлагаa БГД-ийн 40-р сургууль, БШУЯ-ны харъяа лаборатори 23-р сургууль дээр хийсэн.
23-р сургууль нь гадаад хэлний гүнзгийрүүлсэн сургалттай сургууль байсан учраас суралцагчдынх нь хэлний мэдлэг чадвар тийм ч муу байгаагүй.
Энэхүү багшлах дадлагаас маш их зүйлүүдийг сурч авсан. Хичээл заахад хамгийн чухал зүйл бол суралцагчидтай зөв боловсон харилцаж, тэднийг ойлгон мөн хичээлээ урьдчилан сайн төлөвлөж суралцагчдын сэдэлжүүлэхүйц сонирхолтой арга барил хэрэглэж хичээлээ заавал илүү үр дүнтэй байх болно.. Түүнчлэн цаг төлөвлөлт бол маш чухал. Суралцагчдын түвшинд нь тохируулан хичээлээ заах нь чухал. 40-р сургуулийн тухайд сурагчдын англи хэлний үндсэн чадварууд (унших, сонсох, ярих болон бичих) нэлээд тааруухан байсан. Тийм болохоор нэлээд идэвхгүй, сонирхолгүй хүүхдүүдийг сэдэлжүүлэхийн тулд багшийн зүгээс нэлээд ур чадвар, мэдлэг шаардаж байсан. Хамгийн гол нь хичээл заахдаа хүүхдийн нас сэтгэхүйд нь тохирсон аргаар хичээлийн үйл ажиллагааг явуулахаас гадна, сурагчдын хэрэгцээ сонирхол дээр тулгуурлаж хичээлийг явуулбал сурагчдыг илүү сэдэлжүүлж анхаарлыг нь төвлөрүүлж чадаж \байсан. Хичээлийг заахдаа төрөл бүрийн сонирхолтой аргаар хичээлийг явуулбал зүгээр. Хамгийн чухал нь багш төвтэй сургалтын аргаар биш сурагч төвтэй сургалтын аргаар хичээлийг явуулах чиг баримжаагаа хадгалах хэрэгтэй. Тиймээс оюутан багш болох хүмүүс одооноос сурагч төвтэй сургалтын арга техникүүдийг нарийн судалж, бэлтгэвэл зохино. Багшийн зүгээс анхаарах бас нэг чухал асуудал бол харилцаа. Багш сурагчидтайгаа зөв боловсон харьцаж, сурагчидтайгаа хэт дотно найзархаг эсвэл хэт хөндий хүйтэн аашилж загнасан биш харин багш гэдэг нэр хүндийг авч явахуйцаар гадаад байдал, харилцааны ёс зүй дээр нарийн анхаарах хэрэгтэй. Бидний сэтгэгдлийг уншиж үзсэн та бүхэнд баярлалаа!
Та бүхэнд ажлын
өндөр амжилт хүсье!
yea its true
ReplyDelete